
Reiselivsbransjen og forretningsreisene er tilbake. Likevel er det fortsatt utfordringer i horisonten og ikke alt er som før.
«Den nye normalen», hvordan ble den egentlig?
Vi ser på nå-situasjonen og fremover og har likevel tro på at fremtiden ser lys ut.
PROGRAM
08.30 – Registrering
09.15 – Velkommen
09.30 – Økonomiske utsikter: Fra en krise til den neste – Vi ser på det store bildet sammen med NHO og samfunnsøkonom Bård Ola Tjønneland. Han vil gi oss et overordnet bilde av hva som skjer rundt oss og hvordan dette treffer norsk økonomi. Han vil si noe om hvilke effekter dette vil kunne ha inn mot reiselivsnæringen fremover.
10.00 – Trenger bedriften en Travel Manager? Travel Manager EMEA Laila Blia fra TechnipFMC gjør det enkelt å forstå hva en Travel Managers rolle innebærer. Hun vil blant annet si noe om hvordan hun har fått gehør internt i sin virksomhet for å klare å oppnå besparelser.
10.30 – Pause
11.00 – Avinor om fremtiden – Martin Langaas fra Avinor vil fortelle om trender i markedet fremover og om nye ruter som har blitt etablert det siste året.
11.30 – Kan vi bli klimanøytrale og fortsatt reise? Har bærekraftsjef Heikki Eidsvoll Holmås fra Mulitconsult svaret? Hva forventer bedriftsmarkedet at leverandøren kan tilby når det gjelder bærekraftsmålene, hva tilbys i realiteten og hva er den «riktige» måten om man ønsker å bli klimanøytral i reisevirksomheten.
12.00 – Lunsj
13.00 – Disruptions – var våren og sommeren et unntakstilfelle, eller kan vi forvente flere streiker, kanselleringer og kanskje til og med konkurser i tiden fremover? Helene Holmberg og Merete Lyngstad fra Amex GBT vil si noe om hvordan vi kan håndtere disse uforutsette hendelsene på best mulig måte.
13.30 – Har det blitt vanskeligere å reise, eller er det noe som faktisk har blitt enklere? Pandemien er stort sett over i de fleste land, men fortsatt er det en del regler og krav som de reisende må forholde seg til fremover. Siri Aspestrand og Johan Stenström fra CIBTvisas kommer for å gi oss en generell oppdatering om visum og innreise krav, og hva som har endret seg de siste årene.
14.00 – Pause
14.30 – Paneldebatt – en åpen debatt om dagens utfordringer, og om hvordan vi håndterer disse
15.00 – Nettverks Lounge – vi setter oss i grupper og deler erfaring fra dagen.
15.45 – Oppsummering
– 16.00
FOREDRAGSHOLDERE
Heikki Eidsvoll Holmås
Bærekraftsjef – Chief Sustainability Officer (CSO)
Multiconsult
Hva forventer bedriftsmarkedet at leverandøren kan tilby når det gjelder bærekraftsmålene, hva tilbys i realiteten og hva er den «riktige» måten om man ønsker å bli klimanøytral i reisevirksomheten.
Laila Blia
Travel Manager EMEA
TechnipFMC
Laila er kanskje en av Norges mest anerkjente Travel Managere. For noen år siden var hun nominert og vant tittelen National Travel Buyer of the Year under British Travel Show.
Bård Ola Tjønneland
Samfunnsøkonom
NHO
Bård jobber til daglig med analyser av internasjonal
og norsk økonomi.
Martin Langaas
Director Traffic Development & Cargo
Avinor Airports
Martin leder avdelingen med selgere i Avinor. En avdeling som jobber med å tiltrekke nye ruter til Avinor sine lufthavner, samt å utøve kundestøtte til flyselskapene. Martin har i 6 år jobbet i Avinor og har en lang bakgrunn fra salg og logistikk.
Siri Aspestrand
Operation Manager Norway
CIBTvisas
Siri har lang erfaring fra å være kundeservicemedarbeider, visumkonsulet, team leder og nå operativ leder for CIBTvisas i Norge. Siri har en bred forståelse av hele visumprosessen, og er godt kjent med muligheter og utfordringer reisende står ovenfor i prosessen.
Johan Stenström
Sales Manager
CIBTvisa
Johan har lang erfaring fra visumbranschen både som handläggare och sedan 3år tillbaka som Sales Manager för Sverige och Norge hos CIBTvisas.
Helene Holmberg
Director Head of Sales Nordic
American Express Global Business Travel
Helene har vært i resebranschen sedan 1990 og har lang erfaring som Travel Consultant, Implementation, Global Client Manager i Amex GBT.
Merete Lyngstad
Service Manager | Traveller Assist
American Express Global Business Travel
Merete har lang erfaring fra reisebransjen og har vært i Amex GBT i 25 år. De siste 18 årene har hun sittet mitt i hjertet av organisasjonen på 24-timers servicen i Norden.