Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

NBTA | Innkjøpsseminar

31. august 2022 09:00 - 13:00

INNKJØPSSEMINAR
– for innkjøpere av reiserelaterte tjenester

Dette seminaret er for deg som er innkjøper av reiserelaterte tjenester i virksomheten. Innkjøp, forhandling og avtaleinngåelse av alt fra enkle avtaler til store anbud.

For å inngå gode avtaler kreves det kompetanse og at du forstår «spillereglene». Mange tror at å jobbe med reiseavtaler er enkelt, men det er mer komplekst enn mange tror.

Dette seminaret vil gi deg innsikt i og kunnskap om hva du bør tenke på når du skal inngå en avtale med et flyselskap, et hotell, et leiebilselskap og/eller et reisebyrå.

Vi har samlet et knippe eksperter, som vil gi deg verdifulle innspill, råd og tips, do´s & don´ts, slik at du er forberedt til høstens forhandlinger.

Dette er noen av temaene vi kommer til å gå igjennom:

  • Hva bør du tenke på når du lager et anbud/RFP?
  • Hva bør du være oppmerksom på ved innkjøp av reiser?
  • Hva bør du ha med i en avtale?
  • Markedspris, dynamiskpris eller fast pris?
  • Hva inngår i en avtalt pris?
  • Hvordan håndtere at ansatte finner rimeligere priser på nett?
  • Hva bør man tenke på når man forhandler med en reiseleverandør?
  • Er det fordeler ved å inngå avtaler, fremfor å bestille direkte på nett?
  • Hvordan velge riktig leverandør for din virksomhet?
  • Fallgruver?
  • M.m.

PROGRAM

08.30 – registrering og kaffe
09.00 – kategorien HOTELL
09.40 – pause
09.50 – kategorien LEIEBIL
10.30 – pause
10.40 – kategorien REISEBYRÅ
11.20 – lunsj, spørsmål, diskusjon og deling av erfaring
12.00 – kategorien FLYSELSKAP
12.45 – oppsummering og avslutning

Meld deg på HER.

PRIS
– NBTA medlem: 495 kr
– Ikke-NBTA medlem: 1095 kr*

* Delta til medlemspris? Bli medlem av NBTA og få halv pris på medlemskontingenten (4.900 kr) ut 2022. Pris for resten av året: 2.450 kr.
Registrer virksomheten her: https://nbta.no/medlemskapet/innmelding/ før du melder deg på seminar til medlemspris.

Har du spørsmål ta kontakt med oss på adm@nbta.no.

FOREDRAGSHOLDERE


KATEGORI HOTELL

Liv Anne Klevirud
Innkjøpsansvarlig / Seniorrådgiver
NHO – Næringslivets Hovedorganisasjon

 

Liv Anne har MSc i internasjonal hotell- og reiselivsadministrasjon og mer enn 20 års erfaring fra reiselivsnæringen hvorav 15 av disse er fra lederstillinger innenfor Scandic og Thon. Hennes kompetanse er inntekststyring, optimalisering, prisstrategi og distribusjon. Fra 2017 har hun primært arbeidet på innkjøpssiden med strategisk innkjøp, kategoristyring, anskaffelser og forvaltning av leverandøravtaler i Forsvaret, Omsorgsbygg og nå som innkjøpsansvarlig i NHO. Hun har en unik kompetanse fra begge sider av bordet.

Liv Anne tror på transparent dialog mellom kjøper og leverandør i tillegg til at behovsdefinering og kunnskap om leverandørmarkedet er nøkkelfaktorer som gir rett kvalitet og pris.

 

KATEGORI LEIEBIL

Gunnar Bell
Innkjøps- og administrasjonssjef
Nettalliansen AS

 

Gunnar har erfaring fra sin tidligere stilling som Senior Portfolio Manager i Tradebroker-stiftelsen der han var ansvarlig for innkjøp, formidling og kontraktshåndtering for bl.a. reiser, IT, logistikk og energi. Han har også erfaring fra NAV sin sentrale innkjøpsavdeling der han hadde hovedansvaret for innkjøpsstrategien innenfor seksjon for Assisterte enheter for personer med fysiske utfordringer. Gunnar har bred kompetanse innen anskaffelsesstrategi, offentlige/ikke-offentlige anskaffelser, innkjøp, formidling/kontraktsforhandlinger, IT-anskaffelser og reisetilknyttede anskaffelser.

 

KATEGORI REISEBYRÅ

Hilde Dahm Simonsen
Seksjonsleder HR Reiser og Refusjoner
Multiconsult

 

Hilde har lang erfaring som reiseansvarlig innkjøper fra flere større selskaper som Multiconsult og PGS, og har erfaring fra flere runder med reisebyråanbud. Hilde har tidligere jobbet i forretningsreisebyrå og har bred kompetanse innenfor området.

 

KATEGORI FLY

Camilla Lagesen
Administrativ Leder
NBTA | Norwegian Business Travel Association

 

Camilla har lang salgs- og markedserfaring innenfor flybransjen og har jobbet i etablerte selskap som KLM og Emirates. Hun har også bred erfaring fra stillingen som Travel Manager i Kongsberg Gruppen, der hun hadde ansvar for det globale reisedirektivet, anskaffelser for kategorien reise og prosjektleder for prosjektet; sikkerhet for ansatte på reise. Camilla har en unik kompetanse fra begge sider av forhandlingsbordet.

Details

Date:
31. august 2022
Time:
09:00 - 13:00

Venue

Citibox
Prinsens gate 6
Oslo, 0152 Norge
+ Google Map
View Venue Website

Details

Date:
31. august 2022
Time:
09:00 - 13:00

Venue

Citibox
Prinsens gate 6
Oslo, 0152 Norge
+ Google Map
View Venue Website