NBTA gir deg et aktivt nettverk

NBTA  er en interesseorganisasjon for kjøpere av forretningsreiser. Vi samler kjøpere og leverandører som jobber med møter og forretningsreiser til dialog og kunnskapsutveksling. Du får tilgang til nettverk, kurs, nasjonale og internasjonale fagseminarer og ressurser. I NBTA får du verdifull kunnskap som styrker ditt eget arbeid, og du er med og utvikler tilbudet innen møter og forretningsreiser.

Logg ut

ARKIV

  • NBTA inviterer til webinar 31. august kl. 10.00 – 11.15

    Travel Management post Covid 19, status fra reisebyråene og NBTAs program for høsten 2021 NBTA inviterer til webinar 31. august kl. 10.00 – 11.15 Den 31. august gjennomfører vi et nytt webinar for våre medlemmer. Vi har tre områder hvor vi vil dele kunnskap og ha en dialog.

  • Bli medlem i NBTA – vi samler kjøpere og leverandører til kompetanseutveksling

    NBTA ønsker  nye medlemmer velkommen til vårt nettverk. Her får du vite mer om hvorfor NAV er medlem i NBTA! «Å ta del i eit fagfellesskap er fantastisk» «Å vere reiseforvaltar er ein einsam jobb. Då er det fantastisk å kunne ta del i eit fagfellesskap som NBTA er. Der møter eg folk som jobbar med det same som meg, vi utvekslar erfaringar og lærer av kvarandre. NBTA er ein uvurderleg arena for oss som jobbar med reisepolicy og kjøp av reisetjenester.»   Gunda Djupvik – seniorrådgjevar i Arbeids- og Velferdsdirektoratet

  • NBTA inviterer til Reisetrendseminar 22. september 2021

    NBTA inviterer til Reisetrendseminar 22. september 2021 Vi gleder oss til å invitere til vårt første fysiske møte i 2021 – årets Reisetrendseminar. Dette finner sted på Grand Hotel, Oslo fra kl. 10.00 – 15.00.

  • NBTA | Sommerbrev 2021

    NBTA | Sommerbrev 2021 På vegne av NBTA ønsker vi våre medlemmer en riktig god sommer. Noe blir litt mer normalt i år enn i fjor, men fortsatt lurer det utfordringer som vi må ta med oss i flere år fremover. Hva skjer med jobb og reising, og får vi nye mutasjoner og pandemier? Ekspertene mener at det er flere områder i livene våre som vil endres for alltid. Hva blir vår nye hverdag og vår nye normal? Det gjenstår å se.

  • Ny gullsponsor i NBTA

    Ny gullsponsor i NBTA Key Account Manager Mounir Teodor Strømme gleder seg over samarbeidet med NBTA og Unit4 er blitt gullsponsor i NBTA fra 1. juli 2021.

  • Bli medlem i NBTA – vi samler kjøpere og leverandører til kompetanseutveksling

    NBTA ønsker  nye medlemmer velkommen til vårt nettverk. Her får du vite mer om hvorfor DNB er medlem i NBTA! For DNB er det viktig med en arena for å bli oppdatert «DNB er medlem i NBTA for at de som jobber med reiser i DNB har en arena for å knytte relasjoner, finne sparringspartner, dele kunnskap og erfaring. I tillegg er det en rekke fagseminarer og møter som DNB kan delta på. Dette bidrar til at vi til enhver tid er oppdatert i en bransje som endrer seg raskt.

  • Oppfølging fra webinar: På tide å sende ansatte på forretningsreiser igjen?

    På tide å sende ansatte på forretningsreiser igjen? NBTA gjennomførte nok et webinar i dag om dette tema. Nærmere 90 deltagere var påmeldt. Foredragsholdere og panelet var tydelige på at landskapet endres hele tiden. Det stiller krav til virksomheten om gode forberedelser og ikke minst som alle var enige om: viktigheten av god kommunikasjon, informasjon og oppfølging til og fra den reisende. Skal vi tro ekspertene kan vi måtte forholde oss til pandemien inn i 2025. En ny hverdag og en ny normal er på vei. Webinaret er tatt opp og ligger ute på NBTAs medlemsside sammen med presentasjonene.

  • Det er minst 13 grunner til å bli medlem av NBTA

    Det er minst 13 grunner til å bli medlem av NBTA NBTA ønsker flere medlemmer. Vi henvender oss til både medlemmer og ikke medlemmer som er registrert hos oss. Vi ønsker gjerne at medlemmer kan verve et medlem og vi drømmer om at de som ikke er medlem kan tenke seg å bli det. Nå åpner vi opp for fysiske møter til høsten og vi har flere gode seminarer og nettverksmøter under planlegging. Vi inviterer til medlemskap til 50 % avslag på kontingenten ut året. For innkjøpere er kontingenten kr 4.900 for året og for leverandører er den kr 8.900. For oss er det viktig at så mange som mulig få mulighet til å være en del av Norges største kundestyrte nettverk for kjøpere av forretningsreiser hvis du er opptatt av:

  • Bli medlem i NBTA – vi samler kjøpere og leverandører til kompetanseutveksling

    NBTA ønsker  nye medlemmer velkommen til vårt nettverk. Her får du vite mer om hvorfor ATPI er medlem i NBTA! «NBTA er den beste arena for å holde seg oppdatert på utvikling, endringer og utfordringer innen reise kategorien – både nasjonalt og internasjonalt. Som leverandør av reisetjenester, er det viktig å vite hva som er betydningsfullt for kjøpere i markedet, slik at vi kan finne, utvikle og optimere løsninger på de problemstillingene som oppleves. ATPI har vært medlem i NBTA i en årrekke, og drar god nytte av erfaringen som finnes i nettverket – både blant kjøpere, leverandører og reisebyrå.» Dag Kristian Amland – Managing Director Nordics & Head of Group Supplier Relations i ATPI

  • Påminnelse: NBTA webinar onsdag 16. juni 2021 kl. 10.00 – 11.15

    På tide å sende ansatte på forretningsreiser igjen? NBTA webinar onsdag 16. juni 2021 kl. 10.00 – 11.15 Det går riktig vei for gjenåpning av samfunnet i Norge. Det samme gjelder mange steder i Europa. Dessverre gjelder ikke dette for alle steder i verden. Det er fremdeles mye som er uklart når det gjelder hvilken «farge-status», regler og testregime som vil gjelde for de reisende både for utreise og hjemreise når mulighetene for forretningsreiser skal vurderes.

  • Bli medlem i NBTA – vi samler kjøpere og leverandører til kompetanseutveksling

    NBTA ønsker  nye medlemmer velkommen til vårt nettverk. Her får du vite mer om hvorfor NRK er medlem i NBTA! «NRK er medlem i NBTA fordi vi får tilgang til faglig viktige og relevante fagseminarer, nettverk med andre dyktige ressurser innenfor tjenestereiser hos andre kunder, mulighet for bistand dersom vi har problemstillinger vi ønsker å få drøftet, mulighet for å «påvirke» rammebetingelser gjennom NBTAs «lobbyvirksomhet», og I tillegg en del av et internasjonalt nettverk.» Nils Arne Øygarden – Seniorinnkjøper og reiseansvarlig, NRK Innkjøps- og kontraktsavdeling

  • NBTA ønsker medlemmer velkommen til å bidra LITT i komitéarbeid

    NBTA ønsker medlemmer velkommen til å bidra LITT i komitéarbeid På vårt webinar 6. mai formidlet vi et ønske om engasjerte medlemmer. Målet vårt er at medlemmene skal være med å påvirke det faglige arbeidet og utvikling av nettverket. Flere av oss har tatt egne initiativ på tvers av nettverket. Nå inviterer vi våre medlemmer til å delta aktivt for å utvikle vår faglige kunnskap, og ikke minst for å samle og dele kompetanse.

  • NBTA – oppfølging fra digitalt sponsormøte torsdag 27. mai kl. 09.00-10.30

    God puls etter konstruktivt sponsormøte i NBTA NBTA gjennomførte 27. mai et konstruktivt møte med sine sponsorer. Det vil fremover bli lagt vekt på forsterket samhandling, bruke hverandre godt for kunnskapsdeling til felles for alle medlemmer, god dialog/innspill om kommende arrangement, utstillingsplass på Reisetrendseminaret 22. september for å nevne noe.

  • Bli medlem i NBTA – vi samler kjøpere og leverandører til kompetanseutveksling

    NBTA ønsker  nye medlemmer velkommen til vårt nettverk. Her får du vite mer om hvorfor Odfjell Drilling er medlem i NBTA! «Ved at Odfjell Drilling er medlem i NBTA får vi som bedrift tilgang til nyttige kurs og fagseminarer både i Norge og internasjonalt og nettverket er i forkant med informasjon om utviklingen, nyheter og trender i reiselivsbransjen. Ikke minst er det en fantastisk arena for nettverksbygging og kunnskapsdeling. Man knytter kontakter med både leverandører og andre kunder og det er et nøytralt forum for diskusjoner. Som medlem i NBTA kan man også engasjere seg i GBTA sine faglige komiteer internasjonalt og få en grundig innsikt i bransjen globalt» Trine Kittang Bakke – Travel Manager, Odfjell Drilling

  • NBTA webinar onsdag 16. juni 2021 kl. 10.00 – 11.15

    På tide å sende ansatte på forretningsreiser igjen? NBTA webinar onsdag 16. juni 2021 kl. 10.00 – 11.15 Det går riktig vei for gjenåpning av samfunnet i Norge. Det samme gjelder mange steder i Europa. Dessverre gjelder ikke dette for alle steder i verden. Det er fremdeles mye som er uklart når det gjelder hvilken «farge-status», regler og testregime som vil gjelde for de reisende både for utreise og hjemreise når mulighetene for forretningsreiser skal vurderes.

  • Oppfølging fra webinar om Travel & Expense 19. mai 2021

    Oppfølging fra webinar om Travel & Expense 19. mai 2021 Video fra seminaret om Travel & Expense finner du på NBTAs medlemsside.

  • Oppfølging fra webinar om Travel Management 6. mai 2021

    Oppfølging fra webinar om Travel Management 6. mai 2021 Video fra seminaret og presentasjonen/videoen til Travel Manager Ulrika Rosén finner du på NBTAs medlemsside.  

  • Survey | Travel during and after the Covid-19 Pandemic #3

    The Nordic Business Travel Associations have for the 3rd time asked Buyer members on how they see travel during the pandemic and this time we added questions about “work from home” and COVID-19 “passport” and more…

  • Bli medlem i NBTA – vi samler kjøpere og leverandører til kompetanseutveksling

    NBTA ønsker  nye medlemmer velkommen til vårt nettverk. Her får du vite mer om hvorfor Unit4 T&E er medlem i NBTA! «NBTA er den viktigste arenaen for forretningsreiser i Norge. For oss, som skal være en ledende leverandør av reise- og utleggsløsninger, er det viktig for Unit4 T&E å være tilstede der kundene våre er. Vi vil bidra med vår kompetanse og følge med på utviklingen i bransjen, slik at våre løsninger vil være det naturlige valget i årene som kommer.» Mounir Teodor Strømme – Key Account Manager, Unit4 T&E

  • NBTA inviterer til medlemsmøte for innkjøpere

    NBTA inviterer til medlemsmøte for innkjøpere Dato: Torsdag 6. mai 2021 Tid: 10.00 – 11.30 Pris: Gratis Møt Ulrika Rosén i Tetra Pak – årets nordiske Travel Manager. NBTA inviterer til medlemsmøte for innkjøpere. Her får vi høre om hvilke endringer og aktiviteter hun har gjort i forbindelse med Covid-19 situasjonen. Les mer og påmelding Vi lar oss inspirerer av Ulrika Rosén i Tetra Pak  – som under Nordic Business Travel Summit (NBTS) ble kåret til årets nordiske Travel Manager. Vi får vite mer om hvilke endringer og aktiviteter hun har gjort i forbindelse med Covid-19 situasjonen både hva gjelder krisehåndtering men også i relasjon med leverandørene.‘’Även om vårt tjänsteresande just nu är nere på väldigt låga nivåer är det viktigt att ta chansen att utveckla våra verktyg och processer inom tjänsteresor men också när det gäller resesäkerhet. En viktig del har ju också varit att hålla våra partners och leverantörer informerade om våra restriktioner samt informera dom om vad vi gör för framtiden’’. Vi tar en kaffe i møtet og åpner for innspill fra deltagerne om utfordringer og fremtidige/mulige tema. Møtet vil bli ledet av NBTAs administrative leder Marianne Smith Magelie og styreleder Hilde Dahm-Simonsen fra Multiconsult. Vi kunne også tenke oss å etablere noen arbeidsgrupper. Dette vil vi gjerne diskutere med dere. Tematikk: Innkjøp av flyavtaler, innkjøp hotellavtaler, reisepolicy, miljø/grønn innkjøp/beredskap/HMS & sikkerhet.   Meld deg på her

  • GBTA digitalt opplæringsprogram

    GBTA digitalt opplæringsprogram Vår globale samarbeidsnettverk, GBTA, tilbyr i mai måned et digitalt opplæringsprogram som går over 4 dager i mai måned med start 4. mai. Treningsprogrammet heter «Ready.Safe.Travel» og tar for seg ulik tematikk innenfor Travel Management, spesielt relatert til oppstart av reisevirksomhet «post-covid-19». Detaljer og program for de ulike dagene finner du her: Ready.Safe.Travel program details. Prisen for hele webinarserien er USD 50 (ca. NOK 425) for medlemmer ved bruk av kampanjekode EU50RSTMEM2021.

  • Bli medlem i NBTA – vi samler kjøpere og leverandører til kompetanseutveksling

    NBTA ønsker  nye medlemmer velkommen til vårt nettverk. Her får du vite mer om hvorfor PGS er medlem i NBTA! Why PGS is member of NBTA? «To make sure we are at the forefront in best practice Travel Management and have an active professional arena for networking. On a personal level, active participation in NBTA’s activities ensures continuous education and development in my profession as Travel Manager.» Alexandra L. Strandenes – Global Travel Manager, PGS

  • NBTA medlemsmøte – Webinar onsdag 19. mai

    NBTA medlemsmøte – Webinar onsdag 19. mai kl. 10.00 – 11.15 Utfordringer og muligheter med Travel & Expense Flere og flere leverandører tilbyr både reisebestilling og reiseregningsløsning i samme portal. Vi ser på utfordringer og muligheter med de ulike løsningene. Vi har invitert Unit4 og American Express GBT til å presentere tanker rundt dette på vårt neste webinar.

  • NBTAs Generalforsamling med full enstemmighet!

    NBTAs Generalforsamling med full enstemmighet! NBTA gjennomførte sitt årsmøte 14. april 2021 på en effektiv og god måte. Styreleder Hilde Dahm-Simonsen ga alle saker nødvendig oppmerksomhet. Medlemskontingenten forble uendret. Tidligere daglig leder, Jan Henrik Ulvatne, ble takket av etter årsmøte med lovord om lykke til på reisen med sitt nye selskap som han utvikler.

  • Nordic Newsletter – April 2021

    Dear Friends, Now that the dust has settled, we can conclude that the Nordic Business Travel Summit 2021 was a great success. The feedback from our sponsors, speakers and delegates has been overwhelming and we are so happy to finally have been able to deliver the event. On that note, our four chairpersons have asked to have this note included in the newsletter:

  • Opptak av webinar om smittevernssertifisering

    På NBTAs webinar 14. april fikk du svar på hvorfor smittevernssertifisering er nødvendig. Flytoget har jobbet aktivt det siste året med å finne nye, utenfor rammen-løsninger som kan hjelpe reisende når vi får lettelse av reiserestriksjoner nasjonalt og internasjonalt. Gjennom dette arbeidet fant de en samarbeidspartner i DNV, som tilbyder av smittevernssertifiseringen MyCare. «Et felles krafttak» ble født. Flytoget og DNV forteller om veien fram til ferdig sertifisering. Vi fikk høre: Heidi L. Hansen – Distribusjonssjef i Flytoget AS og Lin J. Hammer – Sustainability Manager i DNV GL Business Assurance Norway AS Webinaret er gratis! Gunda Djupvik – Seniorrådgiver, økonomi- og styringsavdelingen i Arbeids- og velferdsdirektoratet delte sine tanker rundt en ubrutt smittevernssertifisert reisekjede og hvordan den kan påvirke deres reisepolicy. I tillegg formidlet hun status på deres reisevirksomhet. Her finner du presentasjonen fra DNV Her finner du presentasjonen fra Flytoget Se opptaket fra webinaret her:

  • Meld deg på webinar om smittevernssertifisering

    Webinar onsdag 14. april 2021 kl 10:00-10:45 Flytoget har jobbet aktivt det siste året med å finne nye, utenfor rammen-løsninger som kan hjelpe reisende når vi får lettelse av reiserestriksjoner nasjonalt og internasjonalt. Gjennom dette arbeidet fant de en samarbeidspartner i DNV, som tilbyder av smittevernssertifiseringen MyCare. Ut fra dette ble initiativet «Et felles krafttak» født, hvor Flytoget jobber med aktører på tvers av reiselivsbransjen i Oslo for å skape en ubrutt reisekjede med følelse av trygghet for den reisende. Flytoget og DNV forteller om veien fram til konseptet og ferdig sertifisering, samt erfaringer underveis. Vi vil også høre fra: Gunda Djupvik – Seniorrådgiver, økonomi- og styringsavdelingen i Arbeids- og velferdsdirektoratet         Hun vil si noe om hva de tenker rundt en ubrutt smittevernssertifisert reisekjede og hvordan den kan påvirke deres reisepolicy. I tillegg vil hun kort si noe om: Hva status er på deres reisevirksomhet Hvilke endringer de evt. har gjort i reisepolicy i forbindelse med koronasituasjonen Hva de tenker i forhold til smittevernssertifisering Hva de tror om reise- og møte virksomheten deres videre i 2021 Vi har også etablert et lite panel som vil bidra inn i denne diskusjonen. Du møter: Heidi L. Hansen – Distribusjonssjef i Flytoget AS           Lin J. Hammer – Sustainability Manager i DNV GL Business Assurance Norway AS       Webinaret er gratis! Meld deg på her!

  • Velkommen til webinar samt NBTA årsmøte og generalforsamling 14. april

    Bedrifter kan nå sertifisere seg for hvordan de hånderer smittevern. På dette webinaret får vi høre hvorfor de har valgt å sertifisere seg, og hva dette vil kunne bety for såvel kunder, leverandører og ansatte. Forventes det at dette vil være et av standardkravene på lik linje med bærekraft i fremtiden? Etter webinaret vil det være årsmøte/generalforsamling for medlemmer.  Medlemsrepresentanter eller stedfortredere er invitert til årsmøte/generalforsamling etter webinaret som starter 14. april kl.10.00. Hold av tid og dato.  Se og last ned innkalling under ved å klikke på les mer:   Meld deg på årsmøte og generalforsamling her!    

  • Nordic Business Travel Summit 2021 – Nordisk møte 23. og 24.mars

    Welcome to The Nordic Business Travel Summit 2021 | The Name of the Game! Finally it’s time for NBTS. The Summit was moved after the pandemic hit in early 2020, but we are now getting ready to go again – and you get to choose whether to attend in person or virtually! We’ll be broadcasting from Clarion Hotel Sign, Stockholm on the 23rd and 24th of March and using technology to interact with those of you who join us virtually. You are of course also welcome to attend in person and join us at the venue – see the presentations live, have lunch and enjoy Corona-adjusted networking. Content will be the same whether you are in Stockholm in person or virtually. The setup is similar to what we were going to deliver in March 2020, but some content will obviously be adjusted to reflect the situation we’re in. There will be breakout sessions in order to provide wider content, adding more choice. The breakout sessions will be recorded and made available to all attendees after the event. This way you won’t miss anything! The goal of the event is to Inspire, Challenge and Inform – which is more important and relevant than ever before. We want to have a Nordic Touch to the content and the combination of networking, information and possibility to exchange experiences with your colleagues in the industry makes NBTS a unique platform for knowledge and development! Welcome to ”The One and Only Conference for Nordic Travel Buyers 2021” – NBTS in Stockholm! For more information click here! Follow us on LinkedIn and Facebook for the latest updates!  

  • NBTA | Reisepass & vaksinebevis – webinar 18.mars

    Torsdag 18.mars gjennomførte vi et gratis webinar med de siste oppdateringene fra IATA og Helsedirektoratet hvor de presenterte informasjon om henholdsvis IATA Travel pass og hvordan arbeidet for vaksinepass for både Norge og et felles EU initiativ er planlagt. Opptak fra webinaret og svar på oppfølgingsspørsmål til panelet vil bli lagt ut her så snart det er klart.

  • Bli medlem i NBTA – vi samler kjøpere og leverandører til kompetanseutveksling

    Eurocard sitt formål med å være sponsor og medlem av NBTA er å skape større innsikt og forståelse for travel management. Dette er et område som er mye mer komplekst enn mange er klar over.Vi ønsker å hjelpe våre kunder, bedrifter og medlemmene med kunnskap om forretningsreisebransjen. NBTA tar for seg tema som er viktige for de som jobber med innkjøp og styring av reiserelaterte tjenester. Beate Svendsen, Key Account Manager i Eurocard sier: «Vi opplever at vi gjennom NBTA kan bidra til kompetansedeling, noe som oppleves som relevant og viktig i et marked som er utsatt for store endringer i et raskt tempo.»

  • Hold deg oppdatert om Covid-19 utvikling og reiserestriksjoner

    NBTA har fått følgende lenke fra International SOS som gir løpende oppdateringer vedørende utvikling og råd. I disse tider med mye dekning fra mange forskjellige kanter, er det viktig å å bruke verifiserte kilder. Klikk her for å komme til informasjonssiden ( https://pandemic.internationalsos.com/2019-ncov).

  • GBTA BTI Global Outlook 2020 – 2024

    GBTA har kommet med sin prognose for 2020 til 2024. Her får du vite om hvilke forventninger de har til reisevolum på både globalt og regionalt nivå. Du kan laste ned rapporten på våre medlemssider under statistikk/prognoser.

  • GBTA Outlook 2021-24

  • Miljøvennlige reiser årets store tema på GBTA Europa-konferansen

    Vi var over 20 medlemmer som deltok på årets GBTA-konferanse i München. Her møtte vi over 1000 andre fra Europa og resten av verden for å utvide nettverket, ha leverandørmøter, bli oppdatert og tilegne oss ny kunnskap. Et sentralt tema på konferansen var Miljø, og hvordan reisende og bedriftene kan gjøre gode valg når reisen først skal gjennomføres. Det ble også diskutert hva leverandørene bør gjøre for å støtte de reiseansvarlige og deres bedrifter for å kunne gjøre gode miljøvalg.

  • Opptak fra: Ny reisepolicy mal for en ny reisehverdag!

    Verden er ikke som før, og dette betyr at en reisepolicy må endres for å reflektere dette. En gruppe medlemsbedrifter i NBTA gikk sammen for å få en oppdatert reisepolicy som ivaretar smittevern og andre forhold som sikrer riktige valg i forbindelse med fremtidige reiser og møter.

  • Nordisk webinar – NBTS 2021 – Together Towards Tomorrow!

    Finally it’s time for NBTS. The Summit was moved after the pandemic hit in early 2020, but we are now getting ready to go again – fully virtual! We’ll be broadcasting live on the 23rd and 24th of March and using the latest technology to interact with you all. The setup is similar to what we were going to deliver in March 2020, but content has obviously been adjusted to reflect the situation we’re in.

  • NBTA  er en interesseorganisasjon for kjøpere av forretningsreiser. Vi samler kjøpere og leverandører som jobber med møter og forretningsreiser til dialog og kunnskapsutveksling. Du får tilgang til nettverk, kurs, nasjonale og internasjonale fagseminarer og ressurser. I NBTA får du verdifull kunnskap som styrker ditt eget arbeid, og du er med og utvikler tilbudet innen møter og forretningsreiser. FÅ NYHETSBREV BLI MEDLEM IDAG

  • Nye nettsider

  • NBTA-seminar 21.mai – Tallgrunnlagene som er gull verdt for den reiseansvarlige Tall er et av de viktigste grunnlag for alle beslutninger som gjøres, og derfor er det viktig at det tallmaterialet er av best mulig kvalitet. Det er ofte et stort sprik i kvaliteten på datagrunnlaget mange har, og mange reiseansvarlige kan derfor ikke styre eller kjøpe inn reiserelaterte tjenester på en optimal måte. På seminaret 21. mai får du både innspill til bruk av data fra reiseregningssystem, hvordan du skal bruke data både i forhandlinger og i internkommunikasjon for å oppnå best mulige resultater. Godt tallmateriale kan hjelpe deg til garanterte besparelser! I mange år har spørsmålet vært hva de totale kostnadene av reiser er. Vi har derfor invitert et selskap som har vekket stor interesse innen datakonsolidering og beslutningsverktøy hos mange av de største reisekjøperne i Europa. Det gjelder «Big data»-løsninger som konsoliderer reisedata på en måte som gir verdifull beslutningstøtte. PI Limited er et selskap som ligger i forkant av denne utviklingen, og vil påvirke hvordan man jobber innen Travel Management i årene som kommer. PRESENTASJONENE LIGGER UNDER MEDLEMSSIDENE!

  • Møte 3.november Bli med og løs nøtten som heter «Styring og kontroll av kurs, konferanse og event» 3.november inviterer NBTA til nytt seminar (og medlemsmiddag), og denne gangen er tema en vanskelig nøtt eller gordisk knute som vi sier i tittelen. De fleste bedrifter, etater eller organisasjoner har problemer med å registrere og styre kostnadene i forbindelse med event, møter, kurs og konferanser. Samtidig kan dette området utgjøre store kostnader, som for enkelte kan utgjøre mer enn vanlige reisekostnader. På møtet vil du får høre hvordan forskjellige bedrifter har løst dette problemet internt, hvordan de har gått frem og hvilke utfordringer de har hatt og fremdeles har. Møtet vil foregå i en workshop-form, slik at det vil bli rikelig anledning til å dele og diskutere erfaringer og løsninger. Potensialet i besparelser og bedre kvalitet på møtene kan være store. Et detaljert program kommer snarest! Ønsker du å melde deg på allerede klikk her eller lim inn følgende link i nettleseren din – https://response.questback.com/nbta/iem16ivj4e/ Tider Registrering fra kl.11.00 Lunsj kl.1130 – 1215 Oppstart program kl12.15 Middag for medlemmer (medlemskontakt) ca. kl.1630 Sted Radisson Blu Scandinavia, Holbergsgt. 30, 0166 Oslo Pris: kr.650 for medlemmer og kr.995 for ikke-medlemmer

  • NBTA Sikkerhetsseminar 10.mars Under en presentasjon på Business Travel Show i London nå i februar uttalte Will Hasler, Business Travel Manager hos PWC, at det er ingen steder som kan defineres å være uten risiko. Tar så bedriftene hensyn til dette? Det skjer mange småhendelser med reisende som aldri kommer opp i media, pga det ikke kom skjedde noe alvorlig. Imidlertid kan disse små hendelsene fort skape mye bryderi og i noen tilfeller få alvorlige følger for de ansatte ogr deres arbeidsgivere. Er så sikkerheten til de ansatte høyt nok oppe på agendaen utover reaktive rutiner og prosedyrer når hendelsen først har oppstått? På dette seminaret setter vi fakta på bordet, ser på opplæring som bør gis og hvordan reisebransjen bør forbedre seg for støtte de sikkerhetsopplegg bedriftene ønsker seg.Velkommen til et spennende seminar 10.mars på Hotel Bristol i Oslo! Meld deg på her, eller via programmet som du kan laste ned under.

  • NBTA Statsseminar 29.april «Hvilke avtaletyper og avrop er de riktige for dine innkjøp av reiserelaterte tjenester?» Temaene i år vil være uløste problemstillinger med rammeavtaler, og hvilke forhold det er viktig å passe på ved bruk av maler som f.eks. DIFI sine. 

< /span> Foredragsholder Jørgen Myhre fra KPMG stiller spørsmålet om du overhode bør kunngjøre rammeavtaler! Han vi snakke om spesielle utfordringer innen avrop og rammeavtaler. Regjeringen snakker om forenklinger innen offentlige anskaffelser, og DIFI har utviklet maler som skal være til hjelp ved offentlige anskaffelser. Uansett maler eller ikke, så stilles det krav til den som gjør anskaffelsen. Foredragsholder Espen Bakken fra Advokatkontoret Arntzen de Besche gi oss en oppdatering om bebudede forenklinger, og han vil ha et kritisk blikk på noen av de malene som er utviklet (inkludert DIFIs miljøkriterier for hotelltjenester). Krav gjelder ikke bare opprettholdelse av regelverket for anskaffelser, men også evnen til å legge til rette for best mulig respons og tilbud fra leverandørene. Vi har derfor spurt leverandørene om hva de anser må forbedres. Det vil også legges til rette for diskusjoner i både plenum og på bordene. Vi ser frem til å se deg på en spennende dag!