Laster inn Aktiviteter

Gullsponsorer

Maktkamp om distribusjon – Hva betyr det for kjøperne?

4. mars 11:00 - 16:00

22-02-2019 14:1622-02-2019 14:1638Legg til KalenderFør var hvordan reisetjenester ble distribuert relativt enkelt, men det bildet er i ferd med å endre seg! Valg av leverandører, GDSer og reisebyrå kunne påvirke tilbudet du får. Internasjonalt har vi feks. nylig sett at det har vært tegnet eksklusivitets-avtaler på distribusjon av flybilletter, og i EU foregår det høringer vedrørende distribusjon og konkurranse. Det foregår en maktkamp om hvordan og hvor de reisetjenestene du kjøper skal distribueres, og resultatet av denne kampen vil påvirke hvilken tilgang du vil…falseDD.MM.YYYY H:i

vip full acces

Før var hvordan reisetjenester ble distribuert relativt enkelt, men det bildet er i ferd med å endre seg! Valg av leverandører, GDSer og reisebyrå kunne påvirke tilbudet du får.

Internasjonalt har vi feks. nylig sett at det har vært tegnet eksklusivitets-avtaler på distribusjon av flybilletter, og i EU foregår det høringer vedrørende distribusjon og konkurranse.

Det foregår en maktkamp om hvordan og hvor de reisetjenestene du kjøper skal distribueres, og resultatet av denne kampen vil påvirke hvilken tilgang du vil ha til de forskjellige tjenestene/prisene leverandørene tilbyr. De kommersielle interesser og inntekter er selvfølgelig en pådriver til det som skjer, og det vil påvirke utformingen av kundenes avtaler.

Alle reiseansvarlige har fått kommentaren; «Jeg finner jo billigere priser hos……». Sikkerhet og krav til sporing er et godt svar, men grunnlaget for spørsmålet skaper uansett støy. Vil dette bildet forverre seg eller forbedre seg? Det er vanskelig å si, men kom på møtet 4.mars og hør selv!

Agenda 4. mars
Kl.10.00 – 11.00 Formøte for kjøpere
Kl.11.00 – 11.30 Registrering og kaffe
Kl.11.30 – 12.15 Lunsj

Kl.12.15 – 12.30 Velkommen – intro til året som kommer

Kl.12.30 – 16.00 Programmet

Amadeus med Sven Olav Leirvaag – Vice President Industry Affairs
– Hva vil potensielle markeds- og teknologiendringer kunne medføre for sluttkundene?

Lufthansa Group med Leo Tonidandel – Country Manager Lufthansa Group
– Hva er bakgrunnen for Lufthansas distribusjons-strategi, og hva vil den kunne gi deres kunder nå og i tiden fremover.

Hotell – de jobber med NDC også!
En gruppe hotellkjeder har utviklet løsninger mot NDC. Hva vil dette kunne bety for deg, og hva tenker hotellene rundt distribusjon?

Vi får høre et panel med representanter fra hotell-kjeder som diskuterer og forteller hva de tenker. Du får høre:
Gry Eriksen – Scandic Hotels
Geir Christian Lysberg – Radisson Hotels
Kjetil Smette – Thon Hotels
Kari Bente Lehman – Nordic Choice Hotels

Kl.15.15 – 16.00 Panel – Hva gjør reisebyråene? Hvordan anser de at dette vil påvirke tilbudet til deg – kunden?

Vi har invitert:
ATPI – Dag Kristian Amland
American Express (HRG) – Anders Bohlin
Berg-Hansen Reisebureau – Petter Brodal
Egencia – Carl Moltzau

Sted og påmelding
Sted: Thon Hotel Opera
Påmelding medlemmer for kr735 – meld deg på her (http://www.trippus.net/nbta4marsmedlem)
Påmelding ikke-medlemmer for kr.1500 – meld deg på her (http://www.trippus.net/nbta4marsikkemedlem)

 

Detaljer

Dato:
4. mars
Tid:
11:00 - 16:00
Event Categories:
, ,

Norwegian Business Travel Association - c/o Marianne Smith Magelie Skanseveien 1c, 1445 Drøbak - Email: admATnbta.no - Website by mobija as